2D sırayla yapılan bir macera oyunu
Yıldızlar Denizi Sabotage Studio tarafından geliştirilen tek oyunculu bir macera oyunudur. Bu vücut tabanlı RPG'de, oyuncular kötü bir simyacı tarafından yaratılan canavarlarla dolu bir dünyaya bırakılacaklar. İki çocuk, mistik güçler ile kutsanmış olarak kaosa son verecekler. Bu oyun PC ve oyun konsollarında mevcuttur.
Octopath Traveler veya Chrono Trigger gibi, Yıldızlar Denizi, oyunculardan hızlı düşünme ve taktikler gerektiren stratejik bir oyun deneyimi sunmaktadır. Türdeki klasik başlıklardan ilham alınarak tasarlanmış olup, aynı zamanda öncülerine bir tür saygı duruşu niteliğindedir.
Güneş ve Ayın Çocukları
Yıldızlar Denizi, her türlü ölümcül yaratık ve canavarla dolu mistik bir dünyada geçiyor. Bu yaratıklar, bir simyacı olan Et Yapan tarafından çağrıldı. Hikaye, Güneş ve Ayın gücüyle kutsanmış iki Gündönümü Çocuğu'nu takip ediyor. Bir kez hediyelerini birleştirdiklerinde, bu oyundaki toprakları kurtarabilecek tek güç olan Güneş Tutulması Büyüsü'nü gerçekleştirebilecekler.
Böylece, Gündönümü Çocukları'na güçlerini ustalaşmaları ve dünyayı kurtarmaları için yardım ederken ülke genelinde bir macera başlıyor. Oyun, oyuncuların çoklu karakter kombinasyonları gerçekleştirmesine ve düşman hareketlerini ve saldırılarını karşılamak için benzersiz bir kilit sistemi sunarak ilgi çekici sıra tabanlı savaşlar içeriyor. Geniş bir karakter kadrosu ile tanışın, hikayelerini öğrenin ve görevler üstlenin, birden fazla hikaye kurgusu deneyimleyin.
Burada, yolculuğunuz boyunca çeşitli platform zorlukları ile karşılaşacaksınız; bunlar, onları çözmek ve aşmak için benzersiz yollar gerektirecek. Keşfedilecek gizli geçitler ve kontrol edilecek geniş yollar ile keşif karmaşık hale gelebilir—özellikle de lineer tasarlanmış zindan düzenlerinde dolaşmaya alışkın değilseniz. Yine de, zindanların karmaşık tasarımı, oyuncuya bir katman zorluk ekleyerek tamamlandığında tatmin edici hale getiriyor.
Uyum sağla ve strateji geliştir
Oyunun öne çıkan özelliklerinden biri, sıra tabanlı savaş sistemi'dir. Geleneksel rastgele karşılaşmalara güvenmek yerine, düşmanlar dış dünyada görünür, bu da oyuncuların ne zaman saldıracaklarına karar vermesine olanak tanır. Savaş başladığında, savaş mekanikleri zamanlama, strateji ve beceri karışımını gerektirir. Oyuncular kombinasyon hareketleri serbest bırakabilir ve iyi zamanlanmış buton basışlarıyla düşman saldırılarını engelleyebilir veya karşılayabilir, bu da sıralı tabanlı oyunlarda genellikle eksik olan bir etkileşim katmanı ekler.
Oyun ayrıca, oyuncuların güçlü hareketleri kesmek için doğru elementel saldırılarla düşmanları dikkatlice hedeflemeleri gereken benzersiz bir kilit kırma sistemi tanıtıyor; bu da savaşlara derinlik ve zorluk katıyor, yeni başlayanları bunaltmadan. Ayrıca, işleri daha heyecanlı hale getirmek için geliştirici, savaş ve keşif zorluklarından bir nefes almak için Şans adlı şansa dayalı bir strateji mini oyunu tanıttı.
The Watchmaker tarafından yaratılan bu oyunda, oyuncular iki Kahraman kullanarak rakiplerinin tacının HP'sini sıfıra indirmeye çalışıyor; slot makinesi, bir ölçüde, maçın seyrini etkiliyor. Yine de, her şey sizin esneklik ve stratejik düşünme becerilerinize dayanıyor. Bu sadece tavernada oynanan oyun, iki mod içeriyor: Gündelik ve Şampiyon. İlk, yeni başlayanların mekaniklerle tanışmasına yardımcı olarak daha kolaydır. İkincisi ise, oyunculara yerel şampiyonu yenmek için ödüller veriyor; ancak bunlar yalnızca bir kez elde edilebilir.
Ekinoksun Şafağı güncellemesi
Oyunun son güncellemesi olan Ekinoksun Şafağı'nda, önemli eklemelerden biri tam yerel işbirliği modu'dur; bu, üç oyuncuya kadar hikayeye birlikte katılma imkanı sunar. Bu mod, birlikte keşfeden oyuncular için ek strateji ve zamanlama koordinasyonu getiren yeni bir "İşbirliği Zamanlı Vuruşlar" savaş özelliği içerir. Savaş, her türle ilk karşılaşmalarında oyuncuların düşmanların belirli yeteneklerini açmalarını gerektiren “Gizemli Kilitler” ile güncellenmiştir.
Bu yeniden yapılandırılmış sistem, Kombinasyon Puanlarının artık savaşlar arasında taşındığını garanti eder; bu da oyunculara karşılaşmalar arasında daha fazla esneklik ve taktiksel seçenekler sunar. Prolog da yeniden tasarlandı, geri dönüş yapısı kaldırıldı. Oyuncular artık doğrudan ana karakterlerin çocukluklarıyla başlıyorlar; bu da onları anlatıya ve erken savaş deneyimlerine baştan daldırıyor. Bu arada, önemli bir hikaye anını geliştirmek için "Suda Yollar" adlı ek bir kesit sahne tanıtıldı. Bu sinematik ekleme, oyuncunun hikaye ile etkileşimini derinleştirmek
Ayrıca, rekabetçi oyuncular için yeni Hız Koşucusu Modu kalıntısı, verimli oyun için özel olarak tasarlanmış özellikler içeriyor. Ayrıca, üç önceden ayarlanmış zorluk seviyesi tanıtıldı; yeni kalıntılar, hem zorluk seviyesini hem de kullanım kolaylığı özelliklerini ayarlamak için tasarlandı ve farklı oyuncu tercihlerine hitap ediyor. Hatta gizli izleme papağanı kalıntısının artık gözden kaçan nesneleri ve zorlukları bulmalarına yardımcı olmak için geliştirilmiş bir işlevselliği var. Ancak, oyun nostaljik bir RPG hikayesi sunsa da, bazı oyuncular karakter gelişiminin modern RPG'lerde beklenen derinliğe ulaşmadığını hissedebilir.
Klasiklere ilginç bir saygı duruşu
Eğer geçmişte sıra tabanlı RPG'ler oynayarak büyüdüyseniz ve bugün benzer bir deneyim yaşamak istiyorsanız, Sea of Stars bu nostalji ihtiyacını tatmin etme konusunda iyi bir iş çıkaracak. Harika görünüyor ve ilginç bir hikaye ve eşit derecede ilginç bir oyun mekanikleri var. Bu, RPG türüne hem içten hem de yenilikçi bir aşk mektubu, en güçlü hikayelerin piksel ve sıra tabanlı savaşlar aracılığıyla anlatılanlar olduğunu kanıtlıyor.